RSS

Wednesday, April 6, 2011

~sAlAh CaKaP miNta MaAf~

Malam yang indah kawan2.. =)
pastinya banyak plan korang malam ni kan..
kuar jalan2 ker,study ker, watching tv ker..
xpun lepak2 dgn member kat cafe
happy jer rasa dapat borak2, storymory, sharing2, gelak2..
macam kanak2 riang kat bawah ni..



owh tapi bukan itu yang saya nak berkata2 sekarang.
tapi nak share sket tntang 
"salah cakap minta maaf"

mesti anda, anda dan anda semua pernah tersalah cakap kan..
andai salah cakap yang xguriskan hati sape2 xper..
tapi yang susah kalau kita overconfident
 berkata2 riang atau berbahasa basi dgn kawan2 dan mulut kita terlancang dan terlaser sesedap rasa.
T____T
kawan yang dengar makan dalam n pendam jer..

jadi andai kita sedar kata2 kita dah guriskan hati kawan2,
 da tengok air muka kawan da berubah, nada dia da lain macam atau reaksi dia da xselesa
cepat2 la minta maaf yer.

tak susah minta maaf andai hati kita ikhlas untuk mengatakannya.
selalunya sebab ego kita buat dOnnO jer kan.
buat derk jer kat member padahal tahu dia terasa.
Tak elok tau..sebab alih2 kita juga yang rasa bersalah.
mula la hati xketahuan hala..tidur malam pun xlena2..haha

so sedikit nasihat..
andai kita da salah cakap xkira la pada sapa pun,
cepat2 yer minta maaf..
sesungguhnya perkataan maaf ada magicnya tersendiri.
pas minta maaf, hati mula tenang, fikiran mula lapang.
jangan sebab ego atau malu, perhubungan kita dengan kawan2 atau sape
 jer la mulai renggang.
ish..ish..mintak simpang.

jadi..selamat mencuba yer kawan2..
cepat!! p minta maaf sekarang..
moga hidup kita perolehi keberkatan.
~InsyaAllah~

psst: ini berdasarkan pengalaman sendiri yer..sangat stress bila dah buat hati orang sentap. 
^_^

3 budak comel:

♣dya aien♣ said...

eheeee..
kadang2 kita tak mmpu nk jaga hati semua org kan..
tapi apapun yg penting hati kita bersih n always cuba buat yg terbaek utk smua org itu sudah memadai..
apapun kakdya sokong mimi...
kalau trasa ada buat salah so tak salah kita minta maaf.. :)

nurshamimi zainuddin said...

yer..betul tue..mimi pun sokong kak dya..kadang2 kita da cuba jaga hati, tapi setiap orang berbeza..hati pun lain2..kadang2 diorang xfaham.

nAMe yaNG PaNjANg RosIaHaNiN ZahARi said...

sy ni klu trase mmg trus nmpak lh kt muka yg mucung ni...klu sapa kt tepi smua kne tmpias2 skli ah...mcm ujan tu lh..hehehehe...maaf ya..
dah smuljdi nk wak mcm mne..hehehehe
i awlys repair2 kn diri ni..hehehehe
( be my friend ever... )

 
Copyright kHaShaMIMI 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .