RSS

Monday, May 16, 2011

~dah jatuh ditimpa tangga...huwaa~

Assalamualaikum..
Bangun pagi2 siap comel2 dengan semangat waja nak  kluar p Changlun dengan misi memenuhkan wang di poket..
maunya x excited, duit da nazak, cukup2 tinggal 3 ringgit buat tambang jer..
konon2 nak berdikari..xmo susahkan mama abah.
anak mama abah kan da besar haruslah belajar erti susah mencari sesuap nasi. kan.kan.

Okeyh matlamat utama nak serbu CIMB sebab nak kuarkan duit dalam ASB.
(duit simpanan masa depan yang asyik2 terkurang =D)
Sumpah sangat bersemangat wei bila terasa diri di paras muflis.

Bertemankan rumate yang juga mempunyai hasrat murni yang serupa, kami kuar dgn perasaan berbunga2. Sampai depan pejabat, STOP. 

aku : "Kenapa pejabat tutup? hari ni kan hari selasa."
Then rumate dgn slumbernye :  "hari ni kan Wesak Day. Cuti Umum. Pejabat tutup la."
aku : "wesak day?? bank tak tutup kah??"

Owh aku skali lagi tertipu dengan mainan cuti umum. Tu la padahnya bila bilang hari tapi xtengok kalendar n update isu semasa.

Lantas capai hp mesej cikja (sebab suami dia pengurus bank) ada kaitan dengan bank2 sekalian.

aku : "Hye darling, cikja hari ni semua bank tutup ker??" 
(soalan aras mudah, budak tadika pun bole jawab) 

Cikja : "Ya laling, bank tutup. Satu  bank ja buka, jamban bank."
T____________T

Okey!okey!
Dengan berbekal 3hengget, aku ajak rumate p cafe n makan nasi goreng + sosej. Then, buat muka kesian minta air rumate. T__T

malam ni skali lagi kena buat muka skupang untuk meraih simpati kawan2 sebelum tibanya hari esok. Harap2 esok semua bank buka n ASB online.
(semua cepat tolong doakan)
Moga kalian dimurahkan rezeki =)

psst: hidup di u banyak mengajar aku erti kesusahan dan berdikari. Perasaan segan pada mama abah untuk minta duit.walaupun tahu, kalau minta confirm cepat jer dapat. Xpayah susah2 kuar jauh2 @pun buat muka kesian pada kawan2. Tapi pengalaman ni mengajar aku untuk lebih matang dan bersedia untuk tempuhi masa mendatang. Korang pun pasti pernah alami jugak kan????

^_^

2 budak comel:

♣dya aien♣ said...

kak dya jugak penah lalui semua tu my dear.. :)

khashamimi said...

huhu...itula, sangat kesian kan..hehe ^_^

 
Copyright kHaShaMIMI 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .